Venetsialaiset

Uudenkaupungin tapahtumia - menovinkkejä viikolle 35

Lämpöä, aurinkoa, illan hämyä ja runsaasti erilaisia tapahtumia tarjoaa elokuun viimeinen viikko.

Keskiviikkona tori täyttyy liikkunnan riemusta, naurusta, iloisista ilmeistä ja kannustushuudoista, kun vuoden hauskin koulupäivä rantautuu jälleen Uuteenkaupunkiin Pirkka Street Basketin muodossa. Perjantaina on ohjelmallinen Männäisten tori Kalannissa ja lauantaina Puhtitori - Tul Toril-teematori Uudessakaupungissa. Lauantaina vietetään myös kesäkauden päätösjuhlaa - Venetsialaisia, jolloin tarjolla runsaasti erilaista ohjelmaa mm. Pakkahuoneella ja Muinaistulet-risteily kaljaasi Olgalla Katanpäähän, perinteinen Rauhansoutu Uudenkaupungin rauhan muistoksi iltahämärässä kaupunginlahdella ja illan kruunaa tietysti ilotulitus. Sunnuntaina voi nauttia urkukonsertista Uudessa kirkossa.

Kannattaa tutustua myös Bonk-museoon, Automuseoon ja Pakkahuoneen takana sijaitsevaan Merikeskukseen. Taidenäyttelyitä on tarjolla ainakin Pakkahuoneella, Runonkulman Galleriassa, Galleria Horisontissa sekä kirjaston Galleria Kirjavassa, jossa esillä on kolmen uusikaupunkilaisen luontokuvaajan valokuvia. Ravintoloissa ja terasseilla voi herkkuruokien lisäksi nauttia mukavasta live-musiikista. Nautitaan elokuun lämpimistä päivistä ja pimenevistä, tunnelmallisista illoista.

Tutustu ja hyödynnä koko viikon tapahtumalistaus!