Tuoli ja lapset messuilla

Uusikaupunki mukana Matka 2020 -messuilla Suomen Saariston yhteisosastolla

Pohjois-Euroopan suurin matkailutapahtuma Matka 2020 -messut järjestetään Helsingin Messukeskuksessa 16.-19.1. Uusikaupunki on mukana messuilla Suomen Saariston yhteisosastolla, yhteisellä ständillä Kustavin ja Taivassalon kanssa. Osaston numero on 6n2-6. Jättiosastolla, hallissa 6, ovat mukana myös Turku, Naantali, Kaarina, Parainen, Kemiönsaari, Salo, Rauma, Pori sekä Ahvenanmaa.

Vastuullisuus matkailussa ja yleisökilpailuja

Yhteisosastolla korostetaan tänä vuonna Suomen saariston monipuolisuutta kotimaan matkailukohteena sekä tuodaan esiin vastuullisuutta matkailussa. Pidä saaristo siistinä ry toteuttaa osastolla yleisökyselyn merien ja järvien puolesta tehtävästä ympäristötyöstä. Vastanneille on luvassa upeita palkintoja mukana olevilla paikkakunnilla. Koko messujen ajan ständillämme on myös yleisökilpailu, jossa yhdistämällä oikean kohteen oikeaan paikkakuntaan, voi voittaa merellisen ruokailu- ja majoituspaketin kahdelle hengelle. Voittopaketteja on kolme, yksi Uudessakaupungissa, yksi Kustavissa ja yksi Taivassalossa.

Ilon kautta saaristoon

Osastolla on tarjolla myös vaihtuvaa ohjelmaa. Perheen pienimmille on tarjolla kokonainen ”Ilon kautta saaristoon” -leikkialue hiekkalaatikkoineen ja erilaisine leikkivälineineen. Leikkialueella voi istahtaa vaikkapa Uudessakaupungissa puusepän työnä tehtyyn isokokoiseen ”jättiläisen tuoliin”. Tämä upea, Esko Kankaan käsialaa oleva tuoli on messuilla lainassa Kenkäkauppa Alinalta.

Myös Myllymuori viihdyttää lapsiyleisöä osastollamme lauantaina. Myllymuorin heinäkuisilla seikkailuretkillä etsitään tänä vuonna kaivon paikkaa, kun huomataan, ettei Myllytontun kaivossa ole pisaraakaan vettä. Myllymuorin alias Kerttu Aaltosen apurina on temppuileva ja jonglööraava Timo Turunen. Leikkialueen screenillä esitellään koko alueen merellistä tunnelmaa ja kaupunkikulttuuria yhteisellä videolla. Uudenkaupungin videon osuus on kooste viime kesänä kuvatuista matkailuvideoista. Osaston saaristolaispuodissa on tuotemaistatuksia ja kotiin viemisiksi voi ostaa herkullisia lähiruokatuotteita. Vakka-Suomen Panimo myy ja ajoittain myös maistattaa alkoholittomia tuotteitaan messupuodissa.

Virtuaaliopas ja Valitse Uusikaupunki –esite

Yhteisosastolla esitellään laajasti alueen matkailupalveluita kuntien ja kaupunkien omilla esitteillä. Uudenkaupungin uunituore Valitse Uusikaupunki 2020 – esite tulee jakoon messuille ja siitä löytyy kattavasti jo koko vuoden ohjelmatarjonta. Uusikaupunki esittäytyy messuilla täynnä tekemistä olevana matkakohteena ympäri vuoden, mutta meillä voit myös rentoutua ja nauttia pikkukaupungin tunnelmasta sekä hurmaantua merestä ja saaristosta. Esitteestä löydät kaupungin nähtävyydet, tapahtumat, merelliset kohteet, l
iikunta- ja harrastusmahdollisuudet, ostosmahdollisuudet, kahvilat, ruokapaikat, majoitukset sekä monenlaiset muut tärkeät palvelut.

Ständillämme esitellään myös demoversiota uudesta lisätyn todellisuuden mobiilisovelluksesta, jossa kaupunkiin ja sen historiaan pääsee tutustumaan virtuaalihahmon opastuksella. Lopullisen muotonsa sovellus saa kevään aikana ja kesään mennessä se on jo ladattavissa sovelluskaupoista. Sovelluksen toteuttaa turkulainen Ctrl Reality Oy.

Uudenkaupungin paikallisia palveluita ja elämyksiä on jatkossa ostettavissa myös Doerzin elämyskaupasta. Uusi elämyskauppa avautuu juuri messujen kynnyksellä ja sen tarjonta laajenee kevään aikana.

Torstaina 16.1. messut on suunnattu pelkästään matkailualan ammattilaisille. Kaikelle yleisölle messut ovat avoinna perjantaina 17.1. klo 10-19 sekä lauantaina 18.1. ja sunnuntaina 19.1. klo 10-18.

Tervetuloa tutustumaan Uudenkaupungin ja Suomen Saariston mielenkiintoiseen ja monipuoliseen tarjontaan 6 n2-6!

Yläkuva vuoden 2019 matka-messuilta.

Lisätietoja: Irmeli Laaksonen, matkailusuunnittelija
puh. 0440 515 209, irmeli.laaksonen@uusikaupunki.fi