Lokakuinen ilta

Viikon 12 menovinkit - Uudenkaupungin tapahtumia

Menovinkit viikolle 12 on jälleen koottu yksiin kansiin. Luvassa on mm. mielenkiintoisia luentoja. Keskiviikkona voi kirjastossa kuulla kirjailija Peter Sandströmin ajatuksia ja torstain merellisessä illassa esitellään merikapteeni Karl Söderlundin elämää. Ugin ympäristöyhdistyksen järjestämässä luennossa torstaina pureudutaan vastuullisen kuluttamisen valintoihin. Sirkus Melskala saapuu kaupunkiin lauantaina tuoden mukanaan YLE:n lastenohjemista tuttuja suosikkihahmoja.

Musiikkitarjontaa ei ole tälläkään viikolla unohdettu. Kulttuurikeskus Crusellin näyttämö taipuu ensimmäistä kertaa talon historiassa perjantai-iltana tanssilavaksi, kun musiikkiteatterin ja viihteen ammattilainen Lauri Ketonen pyörittää bändinsä kanssa käyntiin koko kansan näyttämötanssit. Naantalilainen Sunny Side Swing Band vetää big band -tyyppisellä kokoonpanollaan lauantaina Crusellissa Kuutamokeikan. Konsertissa kuullaan nimensä mukaisesti ikivihreitä kuutamosäveliä Toivo Kärjen Täysikuusta Frank Sinatran tunnetuksi tekemään Fly me to the Moon -sävelmään. Golfravintolassa paneudutaan lauantaina rakkausteemaiseen musiikkiin laadukkaan illallisen parissa. Lauluja rakkaudesta -illalliskonsertissa rakkauslauluja tulkitsevat Sauli Soini, Kari Antila ja Petri Hatakka. Lisäksi viikolla on tarjolla teatteria, elokuvia, museoita ja monipuolinen kattaus erilaisia näyttelyitä.

Tutustu koko viikon tapahtumalistaukseen tästä linkistä!