Toukokuinen Kaupunginlahti

Viikon 19 menovinkit - Uudessakaupungissa tapahtuu

Kesä antaa tällä viikolla vielä hieman odotuttaa itseään, mutta odotellessa voi hyödyntää alkaneen viikon 19 tapahtumatarjonnan.  Nähtävää ja kuultavaa on jälleen moneen makuun. Vakka-Suomen musiikkiopiston Musiikkisatu Liisa ja Aliisa ihmemaassa johdattaa kuulijat sadun ihmeelliseen maailmaan tiistaina Crusellissa. Uudenkaupungin seurakunnan musiikkiryhmät, Andante-orkesteri ja Cantilona-kuoro, konsertoivat Yhteisvastuukeräyksen hyväksi keskiviikkona Seurakuntakeskuksessa. Uudenkaupungin oppaiden kevään ensimmäinen kotiseuturetki suuntautuu keskiviikkona Lokalahdelle. Keskiviikkoiltana Crusellissa halukkaat pääsevät kuulemaan ajatuksia monitoimitilahankkeesta tulevaisuudentutkija Risto Linturin johdolla.
Perjantai on varsinainen liikuntapäivä. Torilla tarjoillaan tietoutta esteettömyydestä ja helposta liikkumisesta ja heti perään vedetään Istumatanssit. Illemmalla pääsee myös kokeilemaan Sorvakon hienoja juoksuportaita ohjatun treenin merkeissä. Eikä kannata unohtaa monipuolisisa näyttelyitä, joita on esillä ainakin Wahlbergin museotalossa, Pakkahuoneen vierassatamassa, Runonkulman Galleriassa, Galleria Horisontissa sekä kirjaston Galleria Kirjavassa.

Tästä viikon 19 menovinkkeihin!