Silta auringonlasku

Helmikuun menovinkit - Uudessakaupungissa tapahtuu

Helmikuu – onko talvi vai jo kevät, siinäpä pulma. Tapahtumia löytyy moneen makuun. Tarjolla on mm. Katri Helenan konsertti, luento Augusta Olssonista, merellisen illan aiheena on puolestaan Tove Jansson ja meri. Lisäksi on teatteria, penkkariajelu, Wanhojen tanssit torilla ja lukuisia muita mukaansatempaavia tapahtumia. Keräsimme helmikuun tapahtumat yksiin kansiin etsintää helpottamaan.

To 9.2. on perinteinen penkkariajelu keskustassa ja illalla voi osallistua Kulttuurikeskus Crusellissa merelliseen iltaan, jonka aiheena on Tove Jansson ja meri. Lukion wanhojen tansseja pääsee ihailemaan pe 10.2. Uudenkaupungin torilla.

Elävän musiikin ystäville on tarjolla erilaisia konsertteja ja esiintyjiä. Vakka-Suomen musiikkiopiston Pianistien konsertti Demotilassa ja Katri Helenan Muistojen ilta- konsertista pääsee nauttimaan Kulttuurikeskus Crusellissa. Myös ravintoloiden livemusisoinnit tuovat vaihtelua iltoihin.

Seniorikinon elokuvaillassa on vuorossa Kaunis Sabrina. Kalannin Eräkulman kylät ry esittää Pahassa pulassa - Hulvaton komedia -näytöksen ja Uudenkaupungin teatterilla on tarjolla kaksi näytelmää. Suosittu Musikaali vuonna 85 ja Mielensäpahoittaja Eskorttia etsimässä.

Muuta mukavaa ohjelmaa

Soitatko, laulatko, haluatko kertoa runon tai osaatko ehkä taikoa? Soitatko bändissä, joka haluaa lavalle vai esittäisitkö kaveriporukalla vaikka sketsin? Kulttuurikeskus Crusellissa järjestettävä Uki Open Stage -tapahtumassa pe 24.2. klo 18 annetaan Crusellin lava halukkaiden esiintyjien vapaaseen käyttöön! Voit myös tulla vain seuraamaan ja kannustamaan esityksiä katsomosta käsin.

Liikunnan ystäville on tarjolla mm. talviuintia, maastopyöräilyä ja hiihto- ja kuntoputki Vahterusringissä on aina sopiva keli hiihdolle, kävelylle, rullaluistelulle ja pyöräilylle. Yleisöluistelua jäähallissa ja talvilomaviikolla lukuisia

Wahlbergin museotalon ”Pakkasta ja pimeää” -näyttely esittelee elämää talvisessa Uudessakaupungissa ja on nähtävillä maaliskuun loppuun saakka. Uudenkaupungin automuseo on oiva vierailukohde ympäri vuoden.

Helmikuun monipuoliseen näyttelytarjontaan pääsee tutustumaan mm. Kulttuurikeskus Crusellissa, Galleria-Taidelainaamo Horisontissa, Tupsulassa sekä Kalannin kirjastossa.

Kokosimme alla olevan linkin taakse helmikuun tapahtumalistauksen. Linkistä löydät lisätietoja näistä ja lisääkin mukavia tapahtumia, museoita, näyttelyitä, ulkoilu- ja liikuntamahdollisuuksia sekä erilaisia netti- ja mobiilisovelluksia, joiden avulla voit tutustua kaupunkiin omatoimisesti.

Tästä helmikuun TAPAHTUMALISTAUKSEEN!