Kesäretkihaaste_Uki

Suosittu Lounais-Suomen #kesäretkihaaste johdattaa tänäkin vuonna yllättäviin seikkailuihin

Mikä olisikaan parempi tapa viettää lomaa kuin tutustua (lähi)ympäristöön tavallista tarkemmin? Naapurustoportaali Know Your Hoods (hoods.fi) ja Lounais-Suomen 10 kuntaa, Uusikaupunki mukaanluettuna, kutsuvat innokkaat retkeilijät mukaan Kesäretkihaasteeseen ajalla 15.6.-31.8.2022. Kohteet pitävät sisällään niin lumoavia luontopolkuja, maagisia merimaisemia kuin kiehtovaa kulttuurihistoriaa.

Kesän kunniaksi Lounais-Suomessa järjestetään kaikille avoin ja maksuton Kesäretkihaaste ajalla 15.6.-30.8.2022. Kohteita on yhteensä 15 ja ne löytyvät Aurasta, Eurasta, Huittisista, Kaarinasta, Kemiönsaarelta, Marttilasta, Maskusta, Nousiaisista, Raisiosta ja Uudestakaupungista. Jokaisessa kohteessa on rastilappu ja retkeilijät kirjaavat itsensä kohteeseen älypuhelimen avulla. Haastetta varten ei tarvitse ladata sovelluksia. QR-koodin lukija nopeuttaa, mutta ei ole välttämätön.

Jokainen käynti vastaa yhtä arpaa arvonnassa, jossa on jaossa retkeilyyn ja lähimatkailuun kannustavia palkintoja. Kesän aikana vähintään kahdeksassa kohteessa käyneiden kesken arvotaan lisäksi 150 euron arvoinen pääpalkinto!

Seutu tutuksi seikkaillen

Kesäretkihaasteen ideana on tarjota innostavaa kesälomaohjelmaa sekä kannustaa niin asukkaita kuin matkailijoitakin tutustumaan kiinnostaviin ja yllättäviinkin kohteisiin Lounais-Suomessa. Kohteissa voi viettää koko retkipäivän tai piipahtaa pikaisella visiitillä. Haaste sopii hyvin myös lasten kanssa retkeilyyn. Osa kohteista on esteettömiä.

- Nyt on loistava mahdollisuus tutustua seudun vähemmän tunnettuihin kohteisiin! Itselleni uusia tuttavuuksia olivat Aurajoentien matkailutien varrella olevan Koskipirtti, Maskun jylhä Härmälän rotko ja Uudenkaupungin Velhoveden rengastie. Pienempiä kesäretkeilijöitä kiinnostaa varmasti Nousiaisten Falkinkosken Wibit-rata ja Raision urbaani uimaranta Meyerin telakkaa vastapäätä. Kaarinan Rauhalinna, Marttilan eräreitistö ja Euran Koskeljärvi tarjoavat polkuja kaikentasoisille retkeilijöille. Lisäksi haaste vie myös vilkkaisiin kesäkyliin esimerkiksi Huittisissa, Eurassa ja Kemiönsaarella, vinkkaa Kesäretkihaasteen toteutuksesta vastaava Susanna Lahtinen.

Kesäretkihaaste toteutetaan uudelleen tänä vuonna, sillä kesällä 2021 järjestetty haaste sai sadat retkeilijät liikkeelle ja erinomaisen palautteen.

Suunnistuksen ohjeet

Kesäretkihaasteen kohteet ja ohjeet > retkihaaste.hoods.fi

Susanna Lahtinen, Know Your Hoods

040 705 1991 | susanna@cyf.fi

Know Your Hoods on turkulaisen kuntamarkkinoinnin ja kotoutumisen asiantuntija CYF Digitalin palvelu, jonka ensimmäinen versio on kehitetty Lounais-Suomen kuntien yhteisen Töihin tänne -kokonaisuuden yhteydessä. Palvelu on laajentunut vauhdilla Varsinais-Suomessa ja Satakunnassa ja mukana on jo yli 10 kuntaa. Heinäkuussa palvelu laajenee jälleen ja Know Your Hoods nähdään myös Naantalin Asuntomessuilla. Palvelun jatkokehitystä tehdään yhdessä kuntien kanssa ja myös muut kunnat ovat tervetulleita mukaan.