Tuoli ja lapset

Uusikaupunki mukana Kotimaan matkailumessuilla 12.-14.4. Tampereella

Kotimaan matkailumessut järjestetään 11. kerran tulevana viikonloppuna 12.-14.huhtikuuta Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa. Esillä on kattavasti koko kotimaan matkailu- ja kulttuuritarjonta. Samaan aikaan matkailumessujen kanssa järjestetään Piha & Koti, Tampere Wine Fest sekä Keräilyn Maailma, jossa Keräilyn lisäksi ovat mukana Platta-levymessut sekä TamCollect -postimerkkinäyttely. Samalla sisäänpääsyllä pääsee tutustumaan kaikkiin messukeskuksen viikonlopun tapahtumiin.

Merihenkinen yhteisosasto

Uudenkaupungin matkailutoimisto on mukana messuilla Suomen Saariston merihenkisellä yhteisosastolla. Yhteiseltä ständiltä, saman purjeen alta löytyvät myös naapurikunnat Kustavi ja Taivassalo. Yhteisellä osastolla ovat mukana lisäksi Turku, Naantali, Parainen, Kemiönsaaret, Salo, Rauma, Pori sekä Ahvenanmaa.

Koko messujen ajan ständillämme on yleisökilpailu, jossa kupongin täyttämällä ja yhdistämällä oikean kunnan oikeaan kohteeseen voi voittaa merellisen ruokailu- ja majoituspaketin kahdelle hengelle. Voittopaketteja on yhteensä kolme, yksi Uudessakaupungissa, yksi Kustavissa ja yksi Taivassalossa.

Yhteisosastollamme voi myös istahtaa Uudessakaupungissa puusepän työnä tehtyyn isokokoiseen ”jättiläisen tuoliin”. Tämä Esko Kankaan käsialaa olevaa tuolia ihasteltiin viime kesänä mm. demokatu-projektin yhteydessä ja se saatiin messuille lainaksi Kenkäkauppa Alinalta. Helsingin Matka-messuilla tammikuussa, tuoli osoittautui erittäin suosituksi istuimeksi ja kuvauskohteeksi varsinkin sosiaalisessa mediassa.

Hullaannu pikkukaupungin tunnelmasta

Uusikaupunki esittäytyy messuilla täynnä tekemistä olevana matkakohteena ympäri vuoden. Uudessakaupungissa voit heittäytyä pikkukaupungin tunnelmaan, inspiroitua tapahtumista ja aktiviteeteistä sekä hurmaantua meren ja saariston suomista mahdollisuuksista. Kohteet ja palvelut sijaitsevat vieläpä lyhyen välimatkan päässä toisistaan. Osastolla on jaossa Valitse Uusikaupunki 2019- esitettä, jossa paikallisten toimijoiden palveluita on kattavasti esiteltyinä.

Messut ovat avoinna perjantaina klo 11-18, lauantaina klo 10-17 ja sunnuntaina klo 10-17. Poikkeuksena Wine Fest, joka on avoinna perjantaina klo 14-20 ja lauantaina klo 10-20.

Tervetuloa tutustumaan Uudenkaupungin ja Suomen Saariston mielenkiintoiseen tarjontaan osastolle E 701!

Lisätietoja: Irmeli Laaksonen, Visit Uusikaupunki