Jouluinen tori

Joulunajan menovinkit 16.-31.12. - Uudessakaupungissa tapahtuu

Kaunis talvikeli luo tunnelmaa joulunodotukseen. Tarjolla on monenlaista tapahtumaa ja konserttia jokaiseen makuun ennen joulua ja joulunaikaan.

Pe 16.12. on Toivon ja Ystävyyden ilta/Ukraina-ilta Uudessa kirkossa. Kansainvälinen ilta joulun, toivon, rauhan ja ystävyyden tunnelmissa.

Lauantaina 17.12. voi osallistua Koko perheen talvipäivän viettoon Vahterusringissä ja Pyhämaassa on tarjolla kinkkubingo. Neon ja joulun tähdet -konsertista pääsee nauttimaan klo 18 Uudessa kirkossa. Kannattaa tutustua myös Yrittäjien ja yhdistysten joulupuotiin.

Sunnuntaina 18.12. on Männäisten joulumarkkinat ja Jouluiset myyjäiset Pyhämaassa. Uudessa kirkossa Lasten kauneimmat joululaulut klo 15 ja Kauneimmat joululaulut kajahtaa Andante-orkesterin kera klo 18.

Jouluviikolla pääsee osallistumaan On jouluyö -joulukonserttiin Lokalahden kirkossa ja Joulun Soundi -konserttiin Uudessa kirkossa. Iltakävelyn lomassa kannattaa tutustua ihaniin Vanhat Talot joulukalenteri-ikkunoihin. Tunnelmalliset jouluikkunat avautuvat yksi kerrallaan vanhoihin taloihin eri puolille kaupunkia. Ihastuttavia jouluikkunoita voi ihailla loppiaiseen asti.

Jouluaattona kaupunginjohtaja Atso Vainio lukee joulurauhanjulistuksen Uuden kirkon portailla klo 12, jonka jälkeen kuullaan VPK:N soittokunnan ja Vakka-Suomen Musiikkiopiston naiskuoron musiikkiesitys. Kun joulurauha on julistettu voi joulun vietto alkaa.

Jouluaattona järjestetään edestakainen maksullinen taksikuljetus hautausmaalle.

Wahlbergin museotalo on koristautunut jouluiseen asuun. Museotalossa esitellään uusikaupunkilaisen porvarisperheen joulunviettoa 1800-1900-lukujen vaihteessa. ”Pakkasta ja pimeää” -näyttely esittelee elämää talvisessa Uudessakaupungissa ja on nähtävillä maaliskuun loppuun saakka.

Joulukuun monipuoliseen näyttelytarjontaan pääsee tutustumaan mm.
Kulttuurikeskus Crusellissa, Runonkulman Galleriassa, Galleria-Taidelainaamo Horisontissa, Tupsulassa sekä Kalannin kirjastossa.

Kokosimme alla olevan linkin taakse koko joulunajan tapahtumalistauksen. Linkistä löydät lisätietoja näistä ja lisääkin mukavia tapahtumia, museoita, näyttelyitä, konsertit, ravintoloiden ohjelmaa, ulkoilu- ja liikuntamahdollisuuksia sekä erilaisia netti- ja mobiilisovelluksia, joiden avulla voit tutustua kaupunkiin omatoimisesti.

Tästä
joulunajan ja loppukuun TAPAHTUMALISTAUKSEEN!

Tästä tapahtumakalenteriin!