SuutarinLohi Pietarinkarissa

SuutarinLohi ravintola avautui Pietarinkarilla

Uudenkaupungin edustalla, Pietarinkarin saaressa sijaitseva Uudenkaupungin Purjehdusseuran paviljonkiravintola on jo usean vuoden ajan ollut ilman vakituista toimintaa. Asia korjaantui viime viikonloppuna, kun uusi yrittäjä käynnisti ravintolatoiminnan historiallisessa paviljonkimiljöössä. Chef Risto Nietosjävi tarjoilee SuutarinLohi nimellä toimivassa ravintolassa makuja niin lähisaaristosta kuin kaukomailtakin. Luonnollisesti kalaruokia tulee olemaan paljon, ne ikään kuin kuuluvat miljööseen. Nietosjärvi on asunut viimeksi muutamia vuosia Singaporessa, joten ruokatarjontaan on tulossa myös tuulahdus aasialaisia vivahteita.

Pursiseuralla järjestetään edelleen asiakkaiden tilauksesta erilaisia juhlia, kuten häät, synttärit, polttarit, varpajaiset, tyttöjen/naisten illat, karaoke, jooga ym.

Rantasauna terasseineen ja tarjoiluineen on myös tilauksesta varattavissa käyttöön. Tavoitteena on järjestää myöhemmin myös joitakin tapahtumia, musiikkia, tansseja ym. saariston hyviä tapoja kunnioittaen.

Paviljonki on avoinna tuttuun tapaan viirin liehuessa tangossa. Toistaiseksi saarelle ei valitettavasti ole pystytty järjestämään kuljetuksia, mutta toivottavasti kuljetuksetkin jossain vaiheessa onnistuvat.

Chef Risto Nietosjärvi

Lisätietoja kesän toiminnasta löytyy ravintolan FB-sivulta.