Sorvakon frisbeegolfrata

Sorvakon uusi frisbeegolfrata

Sorvakon alueelle on valmistunut uusi, 18-väyläinen frisbeegolfrata kesällä 2021.
Radan kokonaispituus kierrettynä on noin 3,5 km.
Radan suunnittelijat:
Uudenkaupungin kaupunki, Juha Hukka ja
Prodigy Disc Europe, Seppo Paju.

Sorvakon alueen monipuolisuus ja sijainti tarjoaa frisbeegolfradalle hyvän ympäristön. Radalla on metsäisen osuuden lisäksi myös avoimia niittyväyliä.

Tällä hetkellä radalla tehdään heittopaikkojen rakennustöitä, seuraavaksi ovat edessä vielä niittyväylien muokkaus ja kylvötyöt sekä heittoväylien viimeistelyt.

Koska radan niittyosuuksia rakennetaan muokkaamattomasta pellosta, rata avataan käyttöön vasta siinä vaiheessa kesää, kun heittoväylien nurmikko on kasvanut riittävästi ja kestää kulutusta.

Radan suunnittelussa on tarkasteltu rataa kokonaisuutena, joka tarjoaa paitsi pelillisesti sopivasti haasteita, myös sellaisen elämyksen ja kokemuksen, että se houkuttaisi myös frisbeeturisteja. Frisbeegolfturistin silmin Uusikaupunki on jo varsin houkutteleva vaihtoehto vaikka viikonlopun retkelle, majoittautumaan, tutustumaan näihin ratoihin ja Uudenkaupungin palveluihin.

Lue lisää tästä linkistä:
Ulkoliikuntapaikat | Uudenkaupungin kaupunki (uusikaupunki.fi)