Oppaat kesäkuvassa

Matkailuoppaat valmiina kesään - arvaa kuvauspaikka ja osallistu kisaan!

Uudenkaupungin matkailuoppaat asettautuivat alkavan kesä- ja opastuskauden kunniaksi yhteiskuvaan kesävisan merkeissä. Arvuuttelun kohteena on oppaiden kuvauspaikka. Osallistu kisaan ja toimita vastauksesi ma 21.6. mennessä matkailutoimistoon sähköpostitse: matkailu@uusikaupunki.fi tai soittamalla puh. 050 420 5333. Voit voittaa tunnin mittaisen opastetun kaupunkikierroksen valitsemanasi ajankohtana, valitsemallesi ryhmälle tai vaikkapa vain ihan omaksi iloksi. Kuljetus ei sisälly hintaan, ainoastaan oppaan palkkio.

Uudessakaupungissa on tällä hetkellä 14 auktorisoitua matkailuopasta. Kaupunkiin muualta saapuvien ryhmien lisäksi oppaat opastavat mielellään myös paikkakunnan omia ryhmiä, yritysten, yhdistysten ja erilaisten järjestöjen vieraita ja tietysti myös paikkakuntalaisia.

Tänä kesänä juhlitaan Uudenkaupungin rauhan 300-vuotisjuhlavuotta ja heinäkuisina keskiviikkoina 7.-28.7. on tarjolla ilmaisia, tunnin mittaisia Tie Uudenkaupungin rauhaan – kävelykierroksia. Rauhateemaisia opastuksia järjestetään myös Rauhan Symposium -tapahtuman yhteydessä 11., 12. ja 13.elokuuta. Myös Rauhan 300-vuotisjuhlapäivänä ma 30.8. sekä kansainvälisenä rauhanpäivänä 21.9. on tarjolla rauhateemaisia opastuksia. Ilmoittautumislinkit opastuksiin ovat tulossa: uki.fi/rauha300

Kesällä on myös muita opastettuja kävelykierroksia.
Ensimmäisenä 30.6. on vuorossa Tarinoiden Kaupunginlahti-kävelykierros. Elämykselliselle Sanni Winterin rooliopastuskierrokselle voi osallistua ke 21.7. ja englanninkielinen opastus järjestetään Crusell-viikon avauspäivänä la 24.7. Näiden kierrosten hinta on 10 € per henkilö.

Mahdolliset koronarajoitukset otetaan opastusjärjestelyissä huomioon.