Matkailuoppaat kesäkuvassa

Matkailuoppaat valmiina kesään - arvaa kuvauspaikka ja osallistu kisaan!

Uudenkaupungin matkailuoppaat asettautuivat alkavan kesä- ja opastuskauden kunniaksi yhteiskuvaan kuvavisan merkeissä. Arvuuttelun kohteena on jälleen oppaiden kuvauspaikka. Osallistu kisaan ja toimita vastauksesi ti 20.6. mennessä sähköpostitse: matkailu@uusikaupunki.fi tai soittamalla puh. 050 420 5333 (arkisin klo 9-16:30, la klo 10-14). Voit voittaa tunnin mittaisen opastetun kaupunkikierroksen valitsemanasi ajankohtana, valitsemallesi ryhmälle tai vaikkapa vain ihan omaksi iloksi. Kuljetus ei sisälly hintaan, ainoastaan oppaan palkkio.

Uudessakaupungissa on tällä hetkellä kahdeksan Suomen Opasliiton auktorisoimaa matkailuopasta. Kaupunkiin muualta saapuvien ryhmien lisäksi oppaat opastavat mielellään myös paikkakuntalaisia sekä yritysten, yhdistysten ja erilaisten järjestöjen vieraita.

Opastuskierroksen voi tehdä monella tapaa; leppoisasti linja-autolla, erilaisilla teemakierroksilla kävellen keskustassa tai vaikkapa polkupyörillä, jos ryhmä niin haluaa. Välttämättä ei tarvitse olla liikkeellä, sillä oppaan voit tilata myös paikan päälle kertomaan Uudestakaupungista. Tunnin opastuksen hinta on arkisin 60 euroa ryhmältä + järjestelypalkkio. Opastuksen voi varata kaupungin matkailutoimistosta tai ottamalla suoraan yhteyttä itse oppaaseen. Opastuskielinä suomi, ruotsi, viro, englanti tai vaikkapa paikallismurre.

Kesän yleiset opastukset: Kotiseutukierros Taivassaloon 3.7. klo 18–21 ja Kalantiin 9.8.klo 18-21. Hinta 25 €/henkilö, sis. retkikahvit.

Tarinoiden Kaupunginlahti-kävelykierroksia järjestetään ke 28.6. ja to 7.9.klo 18–19.30. Lähtöpaikka hotelli Aittarannan edustalta, Aittaranta 2.

Uutuutena opastetut Myllymäki-kierrokset ke 5.7. ja ke 19.7. klo 14-15.Lähtöpaikka Myllymäen Vuorikadun puoleisilta portailta Vuorikatu 1.

Tie Uudenkaupungin rauhaan -teemakierrokset kävellään ke 12.7. klo 14–15 ja ke 30.8. klo 18–19. Lähtöpaikka Pakkahuoneen vierassatama, Pakkahuoneentori 2.

Sanni Winterin rooliopastuskierros on ke 26.7. klo 14–15.30. Lähtöpaikka Pakkahuoneen vierassatama, Pakkahuoneentori 2.

Crusell-viikolla on kahden tunnin historiapainotteisia teemakävelyjä la 22.7. klo 11–13 ja pe 28.7. klo 11–13. Lähtö Pakkahuoneen vierassatamasta. Kierroksilla pysähdytään kuuntelemaan torilla Päivän Puhallus-konsertti.

Uudenkaupungin seitsemän suurta paloa – kävelykierros on keskiviikkona 2.8. klo 18–19 ja la 26.8.klo 13-14. Lähtöpaikka Ruokolanjärven rannalta ns. Pingviinipuistosta (Vakka-Suomenkatu).

Kävelykierrosten hinta on 10 €/henkilö. Liput kävelykierroksille myydään: doerz.com/visituusikaupunki tai lähtiessä käteisellä oppaalle, mikäli kierrokselle on vapaita paikkoja.

Uudenkaupungin matkailuoppaat ovat tänä kesänä ensimmäistä kertaa opastamassa myös M/S Kertun perjantaisilla sightseeing-risteilyillä 16.6., 30.6., 14.7.,21.7.,28.7.,4.8. ja 11.8.