Marraskuinen pakkahuone

Menovinkkejä marraskuulle 9.-22.11.2020

Tässä jälleen koottuna menovinkit parille seuraavalle marraskuiselle viikolle 9.-22.11.  Alla olevan linkin listauksesta löytyvät museot, monipuoliset näyttelyt, teatteri, konsertit, liikunta- ja luontoaktiviteetit, ravintoloiden ohjelmaa sekä erilaiset netti- ja mobiilisovellukset, joilla kaupunkiin ja sen historiaan voi tutustua omatoimisesti. Käynnissä on myös Lasten kuu -marraskuu, tarjoillen omaa ohjelmaansa perheen pienimmille.

Länsirannikon merihistorian päivä järjestetään kulttuurikeskus Crusellissa lauantaina 14.11. Tämä Uudenkaupungin merihistoriallisen yhdistyksen ja Rauman merimuseon yhteistyössä järjestämä teemapäivä tarjoilee erilaisten asiantuntijapuheenvuorojen avulla monipuolisen kattauksen länsirannikon merelliseen historiaan.  Marraskuun 19.11. merellisen illan aiheena ovat merimiestatuoinnit ja niistä tulee Cruselliin kertomaan aiheesta kirjan kirjoittanut Mikko Halsenius.

Uusikaupunkilaisissa ravintoloissa on pimeään marraskuuhun tarjolla arjen irtiottoja makumatkojen muodossa.  Golfravintolassa lähdetään tulevana lauantaina 14.11. makumatkalle etelän lämpöön, mausteiseen Marrakeshiin ja seuraavana 21.11. pienelle ja vihreälle Ibizan saarelle. Captain´s Makasiinin tulevan lauantain teemana ovat pohjoisen Lapin maut ja 21.11. maistellaan itänaapurin venäläisiä makuja. Makumatkoille tehdään varaukset ravintoloista ennakkoon.

Uudenkaupungin Teatterissa jatkaa viime lauantaina ensi-iltaan tullut syksyn suurmusikaali Mannapuuroa ja mansikkaa. Neon 2 -yhtyeen musiikin ympärille rakennettu tarina seilaa risteilylle yhdessä kouluaikaisten ystävysten kanssa, jotka muistelevat nuoruuttaan 90-luvun alun pikkukaupungissa. Ysärimusikaalin ohjauksesta vastaa Laura Hurme ja käsikirjoituksesta Päivi Sappinen. Kalle Klotz on sovittanut Neon 2 yhtyeen musiikin ja harjoittanut laulut.

Kulttuurikeskus Crusellissa on myös konsertteja. Uudenkaupungin VPK:n soittokunta juhlistaa 140-vuotista taivaltaan torstaina 12.11. viihdeiltakonsertin merkeissä. Sunnuntaina 22.11. kuullaan upeaäänistä Diandraa kahdessa eri konsertissa klo 15 (LM) ja klo 17. Luvassa on suurten maailmantähtien hittejä ja kotimaisia suosikkeja sekä jouluista musiikkia.

Katso lisätiedot näistä alla olevasta linkistä ja samalla koko tapahtumalistaus.

TÄSTÄ MENOVINKKEIHIN!