Kirjastonmäen syksy

Menovinkkejä Uudessakaupungissa 11.9.-1.10.2023

Syyskuun kirpakat aamut ja väriloisto hellivät mieltä kilvan aurinkoisten syyspäivien kanssa. Tarjolla on monia ihania tapahtumia, joihin voi osallistua yksin, kaksin tai vaikka isomman porukan kanssa. Alla olevaan listaukseen on koottu menovinkkejä syyskuun tapahtumatarjonnasta. Nappaa vinkit talteen ja osallistu vaikka kaikkiin!

Kulttuurikeskus Cruselliin ja ja siellä toimivaan Uudenkaupungin teatterin tiloihin pääsee tutustumaan Tetterikierroksella ma 11.9. ja ke 13.9. Silloin selviää mm. miltä katsomo näyttää lavalta katsottuna tai missä lavasteet rakennetaan. Kierros ei sovellu liikuntarajoitteisille lukuisin portaiden vuoksi.

Suositut merelliset illat jatkuvat Kulttuurikeskus Crusellissa to 14.9. Syyskuun illan aiheena on Tarinoita Tervaluodolta ja esitelmän pitää Jaakko Lindström

Uudenkaupungin seudun ympäristöyhdistyksen järjestämälle Velhoveden rengastien luonto- ja kulttuuriretkelle voi osallistua su 17.9.

Kino Rauha - Uudenkaupungin kirjaston maksuton elokuvailta järjestetään ke 20.9. pääkirjaston tiloissa. Elokuvana I Never Sang for My Father.

Kulttuurikeskus Crusellin musiikkitarjonnasta pitävät huolen Annamari Hannonen & Mikko Perkola: Dear if you change - englantilaisia luuttulauluja konsertillaan ma 25.9. Konserttiin on vapaa pääsy.

Super suosittu Uki Open Stage! pe 29.9. tarjoaa puolestaan mahdollisuuden esiintymiseen. Soitatko, laulatko, haluatko kertoa runon, tulla tekemään taikatempun, esittämään sketsin tai kaipaako bändisi yleisöä? Uki Open Stage! on siihen juuri oikea paikka. Katsomoon saa tulla myös seuraamaan ja kannustamaan esiintyjiä.

Museon kulisseissa
Museon kulisseissa Keittolassa la 30.9. pääsee tutustumaan museoiden näkymättömämpään työhön. Wahlbergin museotalon taide- ja tekstiilikokoelmia esittelee museoamanuenssi Jonna Junkkila.

Santtiorannan kesäkauden 2023 päättäjäisiä vietetään la 30.9. Puuhaa ja tekemistä riittää koko perheelle. Musiikista vastaa Rami Helle ja King Drapes. Illan kruunaa ilotulitus.

Uudenkaupungin teatterin syksy pyörähtää käytiin viime keväänä ensi-iltaan tulleella, suositulla Vuonna 85 musikaalilla. Juicen, Popedan ja Eppu Normaalin musiikin siivittämä näytelmä unelmista, sammumattomasta elämänjanosta ja palavasta rakkaudesta kiihkeällä 80-luvulla. Syksyn lisänäytöksiä on vain neljä.

Kuin tuhka tuuleen -jännityskomedian ensi-ilta nähdään la 23.9. ja esitykset jatkuvat joulukuun alkuun asti. Tässä sujuvasanaisessa ja vauhdikkaassa komediassa riittää yllätyksiä loppumetreille saakka!

Wahlbergin historiallisessa museotalossa on mielenkiintoinen näyttely ”Kapteenit – moniosaajia merellä ja maissa”. Näyttelyssä pureudutaan kahdeksan kapteenin elämään sekä kotikaupungissa että kaukana merillä.

Autofanien kannattaa tutustua myös Automuseon vanhoihin mobiileihin sekä Saab-kokoelmaan. Näyttelyiden ystävien kannattaa piipahtaa Kulttuurikeskus CrusellissaPakkahuoneella, Galleria Horisontissa sekä TupsulassaRunonkulman Galleriassa on esillä Kai Relantin maalauksia Moninaisia tuokioita -näyttelyssä.

POMMISTA BONKKIIN! Henrik Helpiön kädenjäljet retrospektiivinen 70 v -juhlanäyttely on avoinna Gasthaus Pookin ravintolassa, pihapiirissä sekä liiterissä, ravintolan aukioloaikoina.

Liikuntaa voit harrastaa vaikkapa golf-kentällä, maastopyöräilylenkeillä, uimarannoilla, virkistyssaunoilla, luonto- ja kuntopoluilla, Velhoveden rengastiellä, ulkokoris- tai Padelkentillä, Skeittipuistossa, juoksuportaissa sekä frisbeegolfradoilla. Voit osallistua myös Syysliikkuja kampanjaan joka jatkuu aina 30.11. asti.

11.9.-1.10. menovinkkilistauksesta löydät nämä ja paljon muuta. Listauksessa myös erilaiset mobiilisovellukset ja reitit, joilla pääset tutustumaan kaupunkiin omatoimisesti tai vaikkapa virtuaalioppaan johdolla.

Katso 11.9.-1.10.2023 koko tapahtumalistaus!

Tästä Uudenkaupungin tapahtumakalenteriin!