Crusell tori

Menovinkkejä viikolle 30 - Uudenkaupungin tapahtumat 22.-28.7.

Aurinko ja lämpö palasivat näin heinäkuun loppuun onneksi takaisin ja mikäs on paistatellessa, kun tarjolla on näinkin runsas tapahtumien täyteinen viikko.
Lapsille on tälläkin viikolla tarjolla hauskaa tekemistä. Tiistaina ja torstaina tutkitaan Myllymuorin johdolla kadonneiden kenkien tapausta ja keskiviikon lasten iltatorilla kuvasuunnistetaan Pakkahuoneen tuntumassa. Suvijunan kyydissä voi tehdä mukavan kaupunkiajelun keskiviikkona, torstaina ja perjantaina. Jännälle ja hauskalle Merirosvoristeilylle voi osallistua perjantaina kaljaasi Olgalla. Myös alkava Crusell-viikko ei ole unohtanut lapsiasiakkaita, ja Työväentalon lastenkonsertissa voi sunnuntaina kuulla Täti Monikan ja Turun Filharmonisen orkesterin muusikoista kootun Pingviiniorkesterin tuttuja lastenlauluja.

Crusell-viikko polkaistaan käyntiin viikon avauspuhalluksella lauantaina torilla klo 12. Tämän vuoden Crusell-konsertit johdattavat kuulijansa teeman mukaisesti Fantasiamaailmaan. Lauantai-iltana kuullaan Työväentalolla lyömäsoitinyhtye Osuma Ensemblea ja sunnuntain Uuden kirkon konsertissa on luvassa Urkufantasiaa. Viikon monipuolinen konserttitarjonta jatkuu aina seuraavan viikon lauantaille saakka. www.crusell.fi

Lähde risteilylle, nauti ravintoloiden ja terassien ohjelmista, viihdy toreilla; Pakkahuoneella, Männäisillä sekä Kauppatorilla. Kesäteatteriviihdykettä tarjoilee Lentävän Lokin "Aina joku eksyy" sekä Pyhämaassa vieraileva Teatteri Terve Tytön "Matkalaukkurevyy Hittitrippi!" Äläkä unohda monipuolisia nähtävyyskohteita, kuten Automuseo, Bonk, Taidetalo Pilvilinna, Wahlbergin museotalo ja sen pikkumuseot Luotsimuseo ja Merimiehenkoti. Merelliseen näyttelyyn voi tutustua myös Uudenkaupungin Merikeskuksessa, Pakkahuoneen rannassa ja kirkot, niin keskustassa kuin Kalannissa, Lokalahdella ja Pyhämaassakin ovat avoinna vierailijoille päivittäin. Näyttelyitä on esillä Pakkahuoneella, kirjastossa, Galleria Horisontissa ja Runonkulman Galleriassa, jonka näyttely tutustuttaa Kirsi Neuvosen taidegrafiikkaan.

Koko viikon tapahtumalistaus tästä linkistä!