Kaupunginlahti020320

Viikon 10 menovinkit - Uudessakaupungissa tapahtuu

Viikolla 10 on Uudessakaupungissa jälleen mukavaa ohjelmaa. Historian ystäville on tänään tiistaina tarjolla mielenkiintoinen luento Sundholman kartanosta ja seudun asukkaista 1500-luvulla, historian professori Anu Lahtisen kertomana. Torstaina ovat Virtuoosit vauhdissa Viikaisten koululla Vakka-Suomen musiikkiopiston oppilaskonsertissa. Perjantaina nähdään Crusellin lavalla Teatteri Eurooppa Neljän hurmaava musiikkinäytelmä Harmony Sisters, joka kertoo tarinan aikansa suosituimmasta lauluyhtyeestä sekä sisarrakkaudesta. Lauantaina teatterissa jatkaa niin faktaa kuin fiktiotakin tarjoileva Uudenkaupungin Teatterin Autotehdas-näytelmä.

Viikko huipentuu loppuviikolla Naistenpäivään ja ainakin monissa ravintoloissa ja liikkeissä on teemaan liittyviä tarjouksia. Naisten viikolla saamme myös nauttia erilaisista taidenäyttelyistä, joiden avajaiset ovat juuri olleet tai ovat vielä tulossa tällä viikolla. Kirjaston Galleria Kirjavassa on esillä turkulaisen Edina Ahlgrenin taidetta, tuttuja merellisiä maalauksia sekä myös viidakon kissaeläimiä kuvaavia teoksia. Galleria Horisontissa avautuu Johan Elfvingin muistonäyttely, jossa esillä rakastettujen valokuvien lisäksi on myös öljymaalauksia ja akvarelleja. Kalannin kirjastoon ovat tyttäret Katriina Kaitila-Karttunen ja sisarensa Pauliina Haijanen koonneet äidin, Irja Kaitilan taidokkaita nypläyksiä ja pitsiliinoja. Runonkulman Galleriaan avautuu lokalahtelaisen kuvataiteilijan Elisa Haapasalon ”Valon pilkahduksia”niminen näyttely, joiden teoksissa esitellään luontoa ja metsää. Crusellin alakerran näyttelytilassa jatkuu uusikaupunkilaisen autotehtaan tarinasta kertova näyttely ja Wahlbergin museotalossa voi perusnäyttelyn lisäksi vielä tämän viikon ajan tutustua entisajan kansakoulun koulunkäyntiin.

Tutustu Naistenviikon koko tapahtumalistaan tästä linkistä!