Nukkehahmoja

Hahmopelto ilahduttaa Lokalahdentien varressa

Neljän naisen hullunhauskasta ideasta kehkeytyi loistava nähtävyys Lokalahdentien varteen, virastotalo Mörnen alapuolella olevalle peltoalueelle Hahmopelloksi kutsuttu nähtävyys pitää sisällään noin 200 hahmoa – eri alojen ammattilaisia työssään hauskasti esiteltynä.

Viime vuonna sama naisryhmä, Anne Kuusisto, Birgit Ilmanen, Hilkka Knaapinen ja Vuokko Tyvi ilahduttivat kaupunkilaisia ja turisteja virkkaamalla ja ompelemalla torilla olevalle vanhalle Saabille kauniin suojakuoren. Hahmoidean taustalla on hieman vastaavanlainen kokoelma Suomussalmella, joka tunnetaan paremmin nimellä ”Hiljainen kansa”. Nämä veijarit eivät myöskään paljoa puhu, mutta näyttävät sitäkin hauskemmilta. Materiaaleina on käytetty heinäseipäitä, vanhoja vaatteita, kenkiä ym. muuta rekvisiittaa.

Tanssi.jpg

Hahmot on sijoitettu pellolle erilaisiin ”ammattiryhmiin”. Autotehtaan sankarit ja Yaran työntekijät ovat omissa ryhmissään, mutta ryhmiä löytyy toki monia muitakin. Oman ryhmänsä muodostavat myös vähän arvokkaammin pukeutuneet kaupunginvaltuuston jäsenet. Hahmot ilahduttavat ohikulkijoita ainakin tämän kesäkauden. Hahmopellosta on tarkoitus teettää myös postikortteja, joiden myyntitulot käytetään hyväntekeväisyyteen.