Kevään narsissit rannassa

Huhtikuun menovinkit - keväisiä ja mielenkiintoisia tapahtumia

Huhtikuu – lupaus lämpenevistä säistä ja kevään merkeistä. Keräsimme huhtikuun tapahtumat yksiin kansiin etsintää helpottamaan. Kootusta listauksesta löytyvät tapahtumat, museot, monipuoliset näyttelyt, tilaisuudet ja konsertit sekä erilaiset netti- ja mobiilisovellukset, joilla kaupunkiin ja sen historiaan voi tutustua omatoimisesti.

Matelijanäyttelyssä Työväentalolla, viikonloppuna 2.-3.4. on oiva mahdollisuus vaikkapa päästä eroon käärmekammosta. Jäähallissa pääsee ihastelemaan taidokkaita luistelijoita sunnuntaina 3.4. Jääkotkien taitoluistelijoiden "Satujen taikaa" - kevätnäytöksessä. Kirjastossa on tarjolla satuhetkiä. Liikuntapalveluiden huhti-toukokuussa toteutettavan Liiku ja auta -kampanjan tuotto lahjoitetaan lyhentämättömänä SPR:n katastrofirahastoon. Uimahallissa on mukavaa tekemistä perheen pienimmille 9.4. Vesisankarit -tapahtumassa. Suositun merellisen illan 28.4. teemana on Kalastajien matkat. Kauppiaantalon Wanhanajan Popup -Kaffesalonkiin pääsee ennakkovarauksella herkuttelemaan 10.4. ja 24.4. notkuvien pöytien ääreen kera haudutetun teen tai tuoksuvan kahvin.

Koko perheen suosittu kaupunkitapahtuma Lankalauantain Pop Up valloittaa Uudenkaupungin keskustan pääsiäislauantaina 16.4. Keskustan kadut, puistot ja tori täyttyvät hauskoista toiminnallisista pop up -pisteistä. Kivijalkaliikkeissä on monipuolisesti yllätyksiä ja tarjouksia. Luvassa on pieniä ohjelmanumeroita ja vaikka mitä kivaa nähtävää ja koettavaa! Torilla mm. koko perheen iloinen Noitien kokoontumisajot. Hyppää luudalle ja kurvaa paikalle noita-asuun sonnustautuneena.

Teatterissa voi vielä 8. huhtikuuta asti nauttia Tyttö ja varis -näytelmästä. Lippuja voi varata teatterin toimistolta.

Tiistaina 19.4. vietetään Uudenkaupungin 405-vuotissyntymäpäivää. Uudenkaupungin matkailuoppaat järjestävät opastetun bussikierroksen kaupunkimme juhlapäivän kunniaksi. Kierroksella kuulet ja näet monipuolisesti Uudenkaupungin historiaa aina nykypäivään asti.

Elävän musiikin ystäville on tarjolla lukuisia erilaisia konsertteja ja esiintyjiä. Pekka Harmovaara – Lauluni sinulle, Ukilive 3 ja Edu Kettusen -Kone älä hyydy -konsertteista pääsee nauttimaan Kulttuurikeskus Crusellissa. Uudessa kirkossa konsertoi Lauluyhtye Club For Five. Seurakuntakeskuksessa on Rakkaudesta romantiikkaan -konsertti ja Vakka-Suomen musiikkiopistollakin on kolme oppilaskonserttia. Myös ravintoloiden livemusisoinnit tuovat vaihtelua iltoihin.

Liikunnan ystäville on tarjolla monipuolista tekemistä. Matalan kynnyksen maastopyöräilylenkille voi osallistua Vakka-Suomen ladun ohjaajan kanssa sunnuntaisin. Suosittua avantouintia voi harrastaa Santtiorannan laiturilla sekä Haimiossa vapaa saunalla ja Metsälehdon saunalla. Jäähallissa pääsee puolestaan luistelemaan yleisöluisteluvuorolla sunnuntaisin 10.4. asti. Aurinkoisella säällä voi seurata kevään edistymistä, lintujen kevätmuuttoa ja nauttia luonnosta vaikka Hiunjärven ja Pyhämaassa Pamprinniemen luontopoluilla.

Muuta mukavaa ohjelmaa

Soitatko, laulatko, haluatko kertoa runon tai osaatko ehkä taikoa? Soitatko bändissä, joka haluaa lavalle vai esittäisitkö kaveriporukalla vaikka sketsin? Kulttuurikeskus Crusellissa järjestettävä Uki Open Stage -tapahtumassa to 20.4. klo 18 annetaan Crusellin lava halukkaiden esiintyjien vapaaseen käyttöön! Voit myös tulla vain seuraamaan ja kannustamaan esityksiä katsomosta käsin.

Monipuoliseen näyttelytarjontaan pääsee tutustumaan mm. Runonkulman Galleriassa, Galleria-Taidelainaamo Horisontissa, Tupsulassa, kulttuurikeskus Crusellissa, Merikeskuksessa ja Pakkahuoneen kahvion näyttelytilassa.

Automuseon aarteisiin pääsee tutustumaan päivittäin ja Raunistulan nukkekotikerho on pystyttänyt museoon hienon, koko perhettä viihdyttävän Minimaailma-näyttelyn.

Uudenkaupungin museo on aina oiva vierailukohde.
Wahlbergin museotalo esittelee entisajan porvariskodin loistokkuutta sekä merenkulun kulta-aikaa.

Muistathan osallistua tapahtumiin terveenä. Käytä maskia tilaisuuksissa, joissa ei pystytä pitämään riittävää etäisyyttä. Huolehdi hyvästä käsihygieniasta.

Huhtikuun tapahtumalistauksen pdf-tiedostoon
pääset täältä!

Tapahtumakalenterista löydät lisää tapahtumia ja tiedot kaikista näistä tapahtumista.