Rauhanpuisto

Joulukuun lopun menovinkit - tunnelmaa joulun odotukseen

Näin joulukuun puolessa välissä odotuksen tunnelma sen kuin tiivistyy. Kokosimme loppukuun tapahtumatarjonnan yksiin kansiin odotusta helpottamaan. Kootusta listauksesta löytyvät tapahtumat, museot, monipuoliset näyttelyt, jäljellä olevat jouluun liittyvät tilaisuudet ja konsertit sekä erilaiset netti- ja mobiilisovellukset, joilla kaupunkiin ja sen historiaan voi tutustua omatoimisesti.

Joulun tunnelmaan voi virittäytyä monin eri keinoin. Iltakävelyllä voi ihastella Uudenkaupungin tunnelmallisia jouluvaloja tai kierrellä katsomassa Vanhat Talot Joulukalenteri-ikkunoita tai vaikkapa osallistumalla Kauneimmat joululaulut -tilaisuuksiin. Tarkemmat ajat ja paikat löytyvät tästä. Seurakunnan joululaulutilaisuuksiin edellytetään koronapassia kaikilta yli 16-vuotiailta.

Perinteinen paikallisten artistien yhteiskonsertti Joulun Soundi pyritään järjestetään striimaamalla tai videoimalla keskiviikkona 22.12.

Joulun vietto alkaa Uudessakaupungissa perinteisellä joulurauhan julistuksella jouluaattona. Tänä vuonna joulurauhan julistus toteutetaan videoituna ja se on katsottavissa 24.12. klo 12 alkaen Uudenkaupungin Youtube-kanavalta.

Monipuoliseen näyttelytarjontaan pääsee tutustumaan mm. Runonkulman Galleriassa, Galleria-Taidelainaamo Horisontissa, Tupsulassakulttuurikeskus Crusellissa ja Hanna Kontturin ateljeetilassa.

Automuseon aarteisiin pääsee tutustumaan päivittäin ja Raunistulan nukkekotikerho on pystyttänyt museoon hienon, koko perhettä viihdyttävän Minimaailma-näyttelyn.

Jouluiseen asuun pukeutunut  Wahlbergin museotalo esittelee entisajan porvariskodin loistokkuutta sekä merenkulun kulta-aikaa.Museon joulunäyttely ”Odotusta ja iloa”  esittelee joulua lasten silmin 1940-luvulta 1990-luvulle. Museoamanuenssi Jonna Junkkilan erityisopastuksella la 18.12. pääsee kuulemaan, miten joulua vietettiin ja miten siihen valmistauduttiin 1800- ja 1900-lukujen vaihteen porvariskodissa.

Muistathan osallistua tapahtumiin terveenä. Käytä maskia sekä sisällä että ulkona tilaisuuksissa, joissa ei pystytä pitämään riittävää etäisyyttä. Huolehdi hyvästä käsihygieniasta.

Joulukuun lopun tapahtumalistauksen pdf-tiedostoon pääset täältä!

Tapahtumakalenterista löydät lisää tapahtumia ja tiedot kaikista näistä tapahtumista.