Talvinen myllymäki

Maaliskuun menovinkit - tapahtumia Uudessakaupungissa

Auringon paistetta, keväisiä kelejä ja mukavia tapahtumia – sitä ja paljon muuta tarjoaa Uudenkaupungin maaliskuu. Keräsimme mielenkiintoiset ja mukaansa tempaavat tapahtumat yksiin kansiin etsintää helpottamaan.

Elävän musiikin ystäville on tarjolla Kulttuurikeskus Crusellissa Baritonien kosto ja Sunny Side Swing Bandin juhlakonsertti. Myös ravintoloiden livemusisoinnit tuovat vaihtelua iltoihin.

Seniorikinon elokuvaillassa on vuorossa Enkelten keittiö. Uudenkaupungin teatterilla on tarjolla kaksi omaa tuotantoa. Suosittu Musikaali vuonna 85 ja Mielensäpahoittaja Eskorttia etsimässä. Lisäksi vierailevana esityksenä on Pientä laittoa maaliskuun lopussa.

Muuta mukavaa ohjelmaa

Katujen kertomaa-illassa on vuorossa Kaupungin eteläiset alueet. Museonjohtaja Mari Jalava kertoo Mörnen ja sairaala-alueen sekä Sorvakon alueen vaiheista.

Lintujen kevätmuuton alkaessa pääsee osallistumaan Opastetulle lintukävelylle. Kannattaa ottaa omat kiikarit mukaan. Merellisen illan teemana on puolestaan Meri ja Sundholma. Ihmeiden iltaa taikuuden parissa pääsee viettämään Kulttuurikeskus Cruselliin taikuri Marko Poskiparran kera.

Liikunnan ystäville on tarjolla mm. talviuintia, maastopyöräilyä ja hiihto- ja kuntoputki Vahterusringissä on aina sopiva keli hiihdolle, kävelylle, rullaluistelulle ja pyöräilylle.

Wahlbergin museotalon ”Pakkasta ja pimeää” -näyttely esittelee elämää talvisessa Uudessakaupungissa ja on nähtävillä maaliskuun loppuun saakka. Uudenkaupungin automuseo on oiva vierailukohde ympäri vuoden.

Helmikuun monipuoliseen näyttelytarjontaan pääsee tutustumaan mm. Kulttuurikeskus Crusellissa, Galleria-Taidelainaamo Horisontissa, Runonkulman Galleriassa, Tupsulassa sekä Kalannin kirjastossa.

Kokosimme alla olevan linkin taakse maaliskuun tapahtumalistauksen. Linkistä löydät lisätietoja näistä ja lisääkin mukavia tapahtumia, museoita, näyttelyitä, ulkoilu- ja liikuntamahdollisuuksia sekä erilaisia netti- ja mobiilisovelluksia, joiden avulla voit tutustua kaupunkiin omatoimisesti.

Tästä
maaliskuun TAPAHTUMALISTAUKSEEN!