Oppaiden kesäkuva

Oppaat valmiina kesään - mutta missä? Osallistu kisaan!

Uudenkaupungin matkailuoppaat poseeraavat kuvassa teemalla ”Oppaat valmiina kesään”.
Arvuuttelun kohteena on oppaiden kuvauspaikka. Vastaa meilitse matkailu@uusikaupunki.fi tai soita matkailutoimistoon puh. 050 420 5333 to 14.6. mennessä, niin olet mukana arvonnassa.  Palkintona on tunnin mittainen opastettu kaupunkikierros voittajan valitsemana ajankohtana, valitsemalleen ryhmälle tai vaikkapa ihan vain itselleen. Bussimaksu ei sisälly hintaan, ainoastaan oppaan palkkio.

Uudessakaupungissa on nykyään 16 auktorisoitua matkailuopasta. Kaupunkiin muualta saapuvien ryhmien lisäksi oppaat opastavat mielellään myös paikkakunnan omia ryhmiä, yritysten, yhdistysten ja erilaisten järjestöjen vieraita ja tietysti myös paikkakuntalaisia.

Opastuskierroksen voi tehdä monella tapaa; leppoisasti linja-autolla, kävellen keskustassa tai vaikkapa polkupyörillä, jos ryhmä niin haluaa. Välttämättä ei tarvitse olla liikkeellä, sillä oppaan voit tilata myös paikan päälle kertomaan Uudestakaupungista. Tunnin opastuksen hinta on arkisin 60 euroa ryhmältä. Opastuksen voi varata kaupungin matkailutoimistosta tai ottamalla suoraan yhteyttä itse oppaaseen.

Tulevan kesän uutuutena ovat opastetut kaupunkijunakierrokset heinäkuussa keskiviikkoisin 4.7.,11.7., 18.7. ja 25.7.  klo 14-15. Kierros maksaa 5 euroa. Juna lähtee Rantakadulta (Kirkkokatu 1), vanhan kirkon läheisyydestä.

Kesällä oppaat järjestävät opastettuja kävelykierroksia Crusell-viikolla: la 28.7., ke 1.8. ja pe 3.8. klo 11-13. Kesän kävelykierrokset lähtevät Pakkahuoneen vierasvenesatamasta. Lipun hinnan, 5 euroa, voi maksaa oppaalle paikan päällä. Historiapainotteisen kierroksen kesto on n. 1,5- 2 tuntia.