Merikki opastamassa

Rauhateemaisia opastettuja kävelykierroksia viikolla 32

Vaikka rauhankuukauden torilla järjestettävät yleisötapahtumat peruttiin, on alkavalla viikolla Rauhan Symposium-tapahtuman aikaan edelleen mahdollista osallistua Tie Uudenkaupungin rauhaan -opastettuihin kävelykierroksiin. Kierrokset järjestetään keskiviikkona 11.8. klo 15, torstaina 12.8. klo 10 ja lauantaina 14.8. klo 13. Matkailuoppaiden rauhateemaisilla kierroksilla käydään läpi suuren Pohjan sodan, isonvihan ja Uudenkaupungin rauhan aikaisia tapahtumia kaupungissamme ja vähän myös muualla Suomessa.

Tunnin mittaisen kierroksen lähtöpaikka on Pakkahuoneen vierassatama ja kierros päättyy Rauhanpuistoon. Rauhan juhlavuoden kunniaksi Uudenkaupungin kaupunki tarjoaa nämä rauhateemaiset kävelykierrokset kaupunkilaisille ja vierailleen. Kierroksille on ilmoittauduttava ennakkoon viimeistään kierrosta edeltävänä päivänä. Ennakkoon ilmoittautumalla kierros voidaan toteuttaa myös englannin kielellä. Ilmoittautumislinkit löytyvät Uudenkaupungin verkkosivulta: uki.fi/rauha300

Rauhateemainen opastus järjestetään myös Uudenkaupungin rauhan 300-vuotisvuosipäivänä 30.8. klo 17 sekä Kansainvälisenä rauhanpäivänä 21.9. klo 17.

Lisätietoja kierroksista saa matkailutoimistosta, matkailu@uusikaupunki.fi tai 050 420 5333.