Tarinaseinä Kaupunginlahden rannalla

Tarinoiden Kaupunginlahti -kävelykierros 25.6. klo 18

Uuteenkaupunkiin ja sen historiaan voi kesän aikana tutustua monellakin eri tavalla; museo-opastuksilla, erilaisilla opastetuilla kierroksilla tai vaikkapa lataamalla uuden UkiAR -mobiilisovelluksen ja tutustumalla kaupunkimme menneisyyteen virtuaalioppaan avulla.

Aivan uusi, Tarinoiden kaupunginlahti -kierros järjestetään ensimmäistä kertaa tämän viikon torstaina 25.6. klo 18.  Tämä matkailuopas Riitta Kilkun kehittämä
kierros johdattaa kulkijan uusikaupunkilaisten merkkimiesten jäljille ja kertoo paljon kaupungista, sen historiasta ja nykypäivästä.
Matkan varrella kuullaan myös vanhojen purjelaivojen tarinoita, ja tutustutaan samalla myös Kaupunginlahden rannalle pystytettyihin upeisiin tarinaseiniin. Lähtö kierrokselle tapahtuu Sorvakon puolelta, hotelli Aittarannan edustalta, osoitteesta Aittaranta 2. Kierrokselle mahtuu maksimissaan 25 henkilöä ja liput 10 €/henkilö,  voi lunastaa ennakkoon verkosta: https://fi.doerz.com/uusikaupunki/
Lipun voi ostaa myös oppaalta paikan päältä, mikäli paikkoja on vapaana.

Muita opastettuja kävelykierroksia järjestetään heinäkuussa keskiviikkoisin 1.7., 8.7., 15.7. ja 22.7. klo 14-15.30.  Lauantaina 25.7. klo 11-13 kävelykierroksen opastuskielenä on englanti. Keskiviikkona 29.7. on mahdollista osallistua Sanni Winterin rooliopastuskierrokselle klo 11-13. Kesän viimeinen opastettu kävelykierros järjestetään perjantaina 31.7. klo 11-13. Heinäkuisten kierrosten lähtöpaikkana toimii Pakkahuoneen vierassatama.

Lisätietoja kierroksista matkailutoimistosta, matkailu@uusikaupunki.fi tai 050 420 5333.