Kaupunginlahden rannalla

Tarinoiden Kaupunginlahti -kävelykierros ke 29.6. klo 18

Uuteenkaupunkiin ja sen historiaan voi kesän aikana tutustua monellakin eri tavalla; museo-opastuksilla, erilaisilla opastetuilla teemakierroksilla tai vaikkapa lataamalla UkiAR -mobiilisovelluksen ja tutustumalla kaupunkimme menneisyyteen virtuaalioppaan avulla.

Ensimmäisenä tänä kesänä kaupungin mielenkiintoiseen historiaan ja tarinoihin johdattelee Tarinoiden kaupunginlahti -kierros keskiviikkona 29.6. klo 18 alkaen. Oppaana 1,5 tuntia kestävällä kierroksella toimii auktorisoitu matkailuopas Riitta Kilkku, joka vastaa myös kierroksen käsikirjoituksesta.

Tarinoiden Kaupunginlahti -kierros johdattaa kulkijan uusikaupunkilaisten merkkimiesten jäljille ja kertoo paljon kaupungista, sen historiasta ja nykypäivästä. Matkan varrella kuullaan myös vanhojen purjelaivojen tarinoita, ja tutustutaan samalla myös Kaupunginlahden rannalle pystytettyihin upeisiin tarinaseiniin ja kivetysten mietelauseisiin.

Lähtö kierrokselle tapahtuu Sorvakon puolelta, hotelli Aittarannan edustalta, osoitteesta Aittaranta 2. Kierrokselle mahtuu maksimissaan 25 henkilöä ja paikan ja lipun 10 €/henkilö, kannattaa varata ja lunastaa ennakkoon verkosta: https://fi.doerz.com/visituusikaupunki
Lipun voi ostaa myös oppaalta paikan päältä, mikäli paikkoja on vapaana.