Rauhanopastus vanhalla kirkolla

Uudenkaupungin rauhateemainen opastuskierros 30.8. klo 18

Tiistaina 30.8. tulee Uudenkaupungin rauhan solmimisesta kuluneeksi 301-vuotta. Rauhan vuosipäivänä on mahdollista osallistua rauhateemaiselle opastuskierrokselle.  Tie Uudenkaupungin rauhaan -kierroksella kuullaan tämän Euroopan mittakaavassakin merkittävän rauhan synnystä ja vaikutuksista.

Tori ja rauhan muistomerkki ovat tuttuja, mutta missä asuivatkaan rauhanneuvottelijat ja missä sijaitsivat heidän kansliansa? Mistä rauhanneuvotteluissa oikeasti keskusteltiin? Uudenkaupungin matkailuoppaiden rauhan teemaisella opastetulla kävelykierroksella käydään läpi suuren Pohjan sodan, isovihan ja Uudenkaupungin rauhan aikaisia tapahtumia kaupungissamme ja myös muualla Suomessa.

Lähtö tunnin mittaiselle kierrokselle on Pakkahuoneen vierassatamasta ja se päättyy Rauhanpuistoon, Alinenkatu 34. Kierroksen oppaana toimii matkailuopas Merikki Jäntti. Lipun 10 € ja paikan kierrokselle voi lunastaa ennakkoon doerz.com/visituusikaupunki

Lisätietoja myös matkailutoimistosta puh. 0440 515 209.