Kukat sillan kupeessa

Iltatoria, Laulutoria, Elokuun karnevaalia ym. tapahtumia löytyy menovinkeistä viikolle 32

Elokuun ensimmäinen viikko tarjoaa kesäistä säätä ja paljon erilaisia tapahtumia, nähtävää, tehtävää ja koettavaa. Pakkahuoneen viimeisellä iltatorilla viihdyttää keskiviikkona Jouni Keronen ja perjantaisin viihdytään Männäisten torilla Kalannissa musiikin, Golfravintolan herkkujen ja lähituottajien tuotteiden parissa. Lauantain Tul toril -tapahtuman teemana on Laulutori. Toritapahtumassa pääsee laulamaan Laula kanssain -yhteislaulumatineassa TV:stäkin tutun kapellimestari/pianisti Jari Puhakan toimiessa laulattajana, myös lapsille on oma lauluseikkailu Myllymuorin vetämänä. Lauantaina vietetään myös Elokuun karnevaalia jolloin Pakkahuoneen ympäristö täyttyy lähiseudun tuottajien tuotteista. Golfravintolan Food Piazzasta on saatavilla maisteluannoksia, lavalla esiintyy koko kansan rakastama iskelmälaulaja ja vuoden 1995 tangokuningatar Marita Taavitsainen.

Merelle pääsee M/S Kertulla Isonkarin risteilyillä tiistaista sunnuntaihin. Aitoa purjehdustunnelmaa voi kokea viimeisen kerran kaljaasi Olgalla sunnuntain purjehduksella Katanpään historialliselle linnakesaarelle, lauantainen risteily on loppuunmyyty.

Äläkä unohda upeita nähtävyyskohteitamme; automuseota, Bonkia, Taidetalo Pilvilinnaa (ti, to ja la) sekä Wahlbergin museotaloa sekä sen pikkumuseoita Merimiehenkotia ja Luotsimuseota. Wahlbergin museotalon Talotarinoita näyttelyssä esitellään 10 uusikaupunkilaista rakennusta, joita ei enää ole. Automuseossa on esillä Raunistulan nukkekotikerhon Hetkiä matkaltamme -näyttelyyn, joka kokoaa yhteen 10 vuoden aikana tuotetut pienoisteokset. Runonkulman Galleriassa on Päivi Virkkusen poikkitaiteellinen näyttely – Aitoa ja melkein totta… Tuhansien tupsujen näyttelyyn voi tutustua Tupsulassa, osoitteessa Alinenkatu 24 ja viereisessä huoneistossa voi tutustua Galleria Horisontin taidenäyttelyyn.

Uudenkaupungin menneisyyteen voi tutustua milloin vain lataamalla älypuhelimeen ilmaisen UkiAR -lisätyn todellisuuden mobiilisovelluksen. Tällöin oppaanasi kulkee Rauha-niminen piikatyttö 1800-luvulta. Hän ilmestyy virtuaalisesti puhelimen näytölle ja kertoo vanhojen valokuvien avulla tarinoita, joita tällä hetkellä on 14:ssa eri pisteessä Kaupunginlahden rannalla ja keskustassa.

Alla olevasta linkistä löydät lisätietoja kaikesta tästä sekä museoiden, näyttelyiden ja ravintoloiden ohjelmien tietoja aina elokuun loppupuolelle asti. Listaa täydennetään viikoittain ja julkaistaan tällä visituusikaupunki.fi verkkosivulla.

Tästä MENOVINKKEIHIN!