Joulutorin tunnelmaa

Menovinkkejä puutalokaupungin jouluun

Näin joulukuussa tehdään monenlaisia askareita ja valmistaudutaan pikkukaupungin alkavaan joulun aikaan. Uudenkaupungin palvelevat putiikit auttavat lahjavalinnoissa ja viihtyisät ja laadukkaat ruokapaikat ja kahvilat tarjoavat toinen toistaan maittavampia kattauksia sekä valmiita herkkuja joulun juhliin.

Koronapandemia on tuonut uusia rajoituksia kokoontumisiin ja kulttuuritapahtumia kuten konsertteja, teatteriesityksiä sekä seurakunnan tilaisuuksia on jouduttu rajoitusten takia peruuttamaan. J
ulkiset vapaa-ajan ja harrastustoiminnan tilat on suljettu 7.1.2021 asti.  Suljettuina ovat mm. Wahlbergin museotalo, kulttuurikeskus Cruselli, uimahalli, jäähalli ja kirjasto. Muistetaan itse kukin pitää kiinni turvallisuudesta, pestään käsiä, pidetään turvavälejä ja huolehditaan maskien käytöstä, niin voimme jatkaa turvallisin mielin kohti joulua.

Alla listausta joulukuun vinkeistä  ja lopussa linkki koko kuukauden ohjelmaan.

1. Uudenkaupungin jouluvalaistus
Viime sunnuntaina sytytettiin kauniit ja tunnelmalliset jouluvalot kaupungin keskustaan, Alisellekadulle, torille ja Rauhanpuistoon. Myös Myllymäen vesitorni on saanut tunnelmallisen valaistuksen ja tornin juureen ovat paikallisista Lions-naisista koostuva Merettaret pykänneet pystyyn jättimäisen sähköjohtojen päällyskaapeleista kootun noin viisimetrisen himmelin. Kaikkea tätä kannattaa tulla katsomaan ja ihailemaan sekä nauttimaan idyllisen puutalokaupungin kiireettömästä tunnelmasta.

2. Uudenkaupungin Vanhat Talot -joulukalenteri-ikkunat
Joulukuussa Uudessakaupungissa aukeaa joka päivä 1.-24.12. uusi, tunnelmallinen joulukalenteri-ikkuna. Ikkunat sijaitsevat vanhoissa taloissa ympäri kaupunkia. Koristellut ikkunat ovat nähtävillä loppiaiseen asti.

3. Jouluisia  ja muitakin mielenkiintoisia näyttelyitä
Joulukuussa on kaupungissamme mielenkiintoisia näyttelyitä, kuten Galleria Horisontin ”Sadan kuvan tarinoita” sekä yli 14 000:sta tupsusta tehtyä hyvän mielen työtä Tupsulassa. Runonkulman Galleriassa on esillä yhdeksän eri taiteilijan ”Kasvotusten”-näyttely ja gallerian yhtydessä olevassa Pikkukylän Puodissa on myynnissä käsityö-ja designtuotteita. Piironginlaatikon Joulumaailma esittäytyy näyteikkunoissa Osuuspankin kulmauksessa sekä linja-autoasemalla.

4. Hiihto-ja kuntoputki Vahterusring
Vaikkei lunta ihan heti kohta tulisikaan, ei hätää. Vahterusringissä on aina ihannesää. Noin kilometrin pituinen lenkki maastoradan varrella on vaihtelevaa ja hiihdon lisäksi Vahterusringissä voit myös lenkkeillä, rullaluistella ja pyöräillä sekä pelata Curlingia.

Katso koko kuukauden ohjelmalistaus sekä lisätietoa näistä ja muista.
TÄSTÄ MENOVINKKEIHIN!