Auringonlaskua kaupunginlahdella

Menovinkkejä viikolle 9 - Uudessakaupungissa tapahtuu

Myrskyisestä viikonlopusta selvittiin ja suunta onkin kohti tyynempää tai ainakin aurinkoisempaa viikkoa. Alkaneen viikon tapahtumatarjonta on jälleen koottu yksiin kansiin. Lapsiperheille on tarjolla perhekerhoja ja -kahviloita, kirjaston satutuntia sekä sunnuntaina mestaritaikuri Simo Aallon Jokeri Pokeri Box -taikashowta. Historian ystävät voivat osallistua museon Talojen tarinoita museoiltaan tai tutustua Kaupunkiarkeologiaan ja Liljalaaksonkatu 1:n kaivaustuloksiin museon ja Vakka-opiston yhteisessä luentosarjassa.

Queen-yhtyeen musiikkiin perustuva The show must go on -musikaalia kuullaan Crusellin lavalla perjantai-iltana ja show onkin jo miltei loppuunmyyty. Teatterissa nähdään lauantaipäivällä jättiteollisuudestamme kertova Autotehdas-näytelmä.Samalla voi katsastaa Crusellin alakertaan Uudenkaupungin Teatterin ja Valmet Automotiven Autotehdas-näyttelyn, jossa esitellään autotehtaan tarinaa vuodesta 1969 alkaen. Wahlbergin museotalon Vähälapsena-näyttelyn lisäksi jatkuu vielä tällä ja seuraavalla viikolla vanhan ajan kansakoulun käynnin historiaa esittelevä näyttely, jolloin museossa voi istahtaa puupulpettiin ja kokeilla vaikkapa kaunokirjoitusta vanhanajan mustekynällä. Lisäksi tarjolla on monenlaisia näyttelyitä, leffoja ja korismatseja.

Tarkemmat tiedot tästä linkistä!