raatis ja auringonkukat

Puupaatei Pakkahuoneel, Kierrätystori, Illallinen Uudenkaupungin taivaan alla ym. tapahtumia löytyy menovinkeistä viikolle 33

Elokuun aurinkoiset päivät hellivät edelleen Uuttakaupunkia, monenlaisia tapahtumia on tarjolla tälläkin viikolla.

Merelle pääsee M/S Kertulla Isonkarin risteilyillä keskiviikosta sunnuntaihin. Merellistä tunnelmaa pääsee aistimaan myös lauantaina Puupaatei Pakkahuoneella tapahtumassa, jolloin ranta on täynnä nostalgiaa, tervan tuoksua ja lakatun puupinnan lämmintä hehkua. Tapahtumassa veneharrastajat tuovat merten kaunottarensa yleisön ihailtavaksi. Laituriin kiinnittyy niin moottori-, purje- kuin soutuveneitäkin, ja kaikissa niissä aitoja puuveneen tarinoita takanaan. Tai kiinnostaisiko charter risteily talonpoikaisveneellä? Nyt olisi mahdollisuus päästä tunnin risteilylle Storbåt Tacksamhetenillä Uudenkaupungin edustalle. Lähdöt lauantaina Pakkahuoneen edestä.

Lauantain Tul Toril -teematorilla vietetään kierrätystoria. Ohjelmassa mm. kirppistelyä, lapsille Mimi ja Kuku -kesäkonsertti, Fillaripianisti ilahduttaa musiikillaan keskustassa, yhteislaulua ja toritansseja vauhdittaa Arto Nuotio & Trio Aurajoki. Illalla ruokaillaan Rauhanpuistossa Illallinen Uudenkaupungin taivaan alla -tapahtumassa, jonka järjestää Uudenkaupungin Vanhat Talot.

Äläkä unohda upeita nähtävyyskohteitamme; automuseota, Bonkia, Taidetalo Pilvilinnaa sekä Wahlbergin museotaloa. Wahlbergin museotalon Talotarinoita näyttelyssä esitellään 10 uusikaupunkilaista rakennusta, joita ei enää ole. Automuseossa on esillä Raunistulan nukkekotikerhon Hetkiä matkaltamme -näyttelyyn, joka kokoaa yhteen 10 vuoden aikana tuotetut pienoisteokset. Runonkulman Galleriassa on Päivi Virkkusen poikkitaiteellinen näyttely – Aitoa ja melkein totta… Tuhansien tupsujen näyttelyyn voi tutustua Tupsulassa, osoitteessa Alinenkatu 24 ja viereisessä huoneistossa voi tutustua Galleria Horisontin taidenäyttelyyn.

Vesiliikunnan riemua voi kokea meren tai järven lisäksi Uudenkaupungin Uimahallissa, josta löytyy mm. kahvio, kuntosali, judosali sekä rohkeimmille hauska vesiluikumäki.

Uudenkaupungin menneisyyteen voi tutustua milloin vain lataamalla älypuhelimeen ilmaisen UkiAR -lisätyn todellisuuden mobiilisovelluksen. Tällöin oppaanasi kulkee Rauha-niminen piikatyttö 1800-luvulta. Hän ilmestyy virtuaalisesti puhelimen näytölle ja kertoo vanhojen valokuvien avulla tarinoita, joita tällä hetkellä on 14:ssa eri pisteessä Kaupunginlahden rannalla ja keskustassa.

Alla olevasta linkistä löydät lisätietoja kaikesta tästä sekä museoiden, näyttelyiden ja ravintoloiden ohjelmien tietoja aina elokuun loppupuolelle asti. Listaa täydennetään viikoittain ja julkaistaan tällä visituusikaupunki.fi verkkosivulla.

Tästä MENOVINKKEIHIN!