Kaupunginlahti

1.-15.5. menovinkit - monipuolisia tapahtumia tarjolla

Kesä lähestyy ja tapahtumatarjonta monipuolistuu. Toukokuu – lupaus lähestyvästä kesästä ja lämpenevistä säistä. Keräsimme toukokuun tapahtumia yksiin kansiin etsintää helpottamaan. Kootusta listauksesta löytyvät tapahtumat, museot, monipuoliset näyttelyt, tilaisuudet ja opastetut retket sekä erilaiset netti- ja mobiilisovellukset, joilla kaupunkiin ja sen historiaan voi tutustua omatoimisesti.

Mitä kaikkea kiinnostavaa löytyykään Lokalahdelta tai Kalannista? Näihin saa vastauksen osallistumalla Uudenkaupungin matkailuoppaiden järjestämille kotiseuturetkille to 5.5. Lokalahdelle ja ke 11.5. Kalantiin. Tarjolla on myös kirjaston satuhetki to 5.5., la 7.5. voit osallistua Liiku- ja auta -kampanjaan ja Ekin patikkaretki Metsälehdon saunalle. Äitienpäiväkonsertteihin voi osallistua lauantaina 7.5. Kalannin Pyhän Olavin kirkossa ja sunnuntaina 8.5. Kulttuurikeskus Crusellissa. Ugin Vanhat talot ry järjestää ikkunapäivän la 14.5., jossa voi tutustua vanhojen ikkunoiden korjaamiseen.

Elävän musiikin ystäville on tarjolla pe 13.5. Laivaston soittokunnan konsertti – Samettinen 70-luku. Konsertti luo katsojilleen Kulttuurikeskus Crusellissa musiikillisen ilotulituksen. Solisteina ovat suomalaisen jazzlaulajien kärkikastiin kuuluvat Sami Pitkämö ja Eeppi Ursinia.
Vakka-Suomen musiikkiopiston erilaisia oppilas- ja lopputyökonsertteja on tarjolla lukuisia. Myös ravintoloiden livemusisoinnit tuovat vaihtelua iltoihin.

Merelle risteilemään tai retkelle pääsee jälleen M/S Kertulla useana eri päivänä. Kohteeksi voi valita joko hyljeristeilyn Sandbäckin hylkeidensuojelualueelle tai linturisteilyn Isokariin.

Liikunnan ystäville on tarjolla monipuolista tekemistä. Matalan kynnyksen maastopyöräilylenkille voi osallistua Vakka-Suomen ladun ohjaajan kanssa sunnuntaisin. Suosittua suviuintia voi jatkaa Santtiorannan laiturilla sekä Haimiossa vapaa saunalla ja Metsälehdon saunalla. Aurinkoisella säällä voi seurata kevään edistymistä, lintujen kevätmuuttoa ja nauttia luonnosta vaikka Hiunjärven ja Pyhämaassa Pamprinniemen luontopoluilla.

Monipuoliseen näyttelytarjontaan pääsee tutustumaan mm. Runonkulman Galleriassa, Galleria-Taidelainaamo Horisontissa, Tupsulassa, kulttuurikeskus Crusellissa ja Pakkahuoneen kahvion näyttelytilassa.

Automuseon aarteisiin pääsee tutustumaan päivittäin ja Raunistulan nukkekotikerho on pystyttänyt museoon hienon, koko perhettä viihdyttävän Minimaailma-näyttelyn.

Uudenkaupungin museo on aina oiva vierailukohde.
Wahlbergin museotalo esittelee entisajan porvariskodin loistokkuutta sekä merenkulun kulta-aikaa.

Muistathan osallistua tapahtumiin terveenä.

1.-15.5. tapahtumalistauksen pdf-tiedostoon
pääset täältä!

Tapahtumakalenterista löydät lisää tapahtumia ja tiedot kaikista näistä tapahtumista.