Myllymäen kevät

Huhtikuun menovinkit - aurinkoa, ripaus lämpöä ja monia mielenkiintoisia tapahtumia

Huhtikuu – lupaus lämpenevistä ilmoista ja kevään merkeistä. Keräsimme huhtikuun tapahtumat yksiin kansiin etsintää helpottamaan. Kootusta listauksesta löytyvät tapahtumat, museot, monipuoliset näyttelyt, tilaisuudet ja konsertit sekä erilaiset netti- ja mobiilisovellukset, joilla kaupunkiin ja sen historiaan voi tutustua omatoimisesti.

Kulttuurikeskus Crusellin avoimet ovet -tapahtumassa pääsee tutustumaan talon tiloihin ja seuraamaan teatteriharjoituksia. Katujen kertomaa -illassa on vuorossa kaupungin itäiset alueet mm. Hakametsän ja Ruokolan vaiheita. Linnunpönttöjä pääsee rakentamaan koko perheen voimin PK-Puun pihalla, Linnunpönttö-tapahtumassa. Luvassa on mm. Seniorikino, Luovien ihmisten vertaistukiryhmä sekä erilaisia tapahtumia Uudenkaupungin kaupunginkirjastossa. Suositun merellisen illan huhtikuun teemana on "Erholmit - Pyrrilän Runolasta porvariksi Uuteenkaupunkiin".

Koko perheen suosittu kaupunkitapahtuma Lankalauantain Pop Up valloittaa jälleen Uudenkaupungin keskustan pääsiäislauantaina. Kadut, puistot ja tori täyttyvät hauskoista toiminnallisista pop up -pisteistä ja kivijalkaliikkeissä on monipuolisesti yllätyksiä ja tarjouksia. Luvassa on myös ohjelmanumeroita, kuten Noitien kokoontumisajot ja vaikka mitä kivaa nähtävää ja koettavaa!

Keskiviikkona 19.4. Uudenkaupungin 406-vuotissyntymäpäivän johdosta järjestetään Opastettu kaupunginosakierros, jossa eri kaupunginosat tulevat tutuiksi matkailuoppaiden johdolla.

Elävän musiikin ystäville on tarjolla lukuisia erilaisia konsertteja ja esiintyjiä. Pitkäperjantain iltamusiikki soi Uudessa kirkossa. Jarkko Ahola: Päivänsäde ja menninkäinen -konsertti (LM) ja Elämän sain soimaan – naiskuoro D’ameni 60-vuotiskonsertti sekä Ukilive 2023 konserteista pääsee nauttimaan Kulttuurikeskus Crusellissa. Vakka-Suomen musiikkiopiston piano-oppilaiden konserttia voi kuunnella Demotilassa. Myös ravintoloiden livemusisoinnit tuovat vaihtelua iltoihin.

Liikunnan ystäville on tarjolla monipuolista tekemistä. Matalan kynnyksen maastopyöräilylenkille voi osallistua Vakka-Suomen ladun ohjaajan kanssa sunnuntaisin. Suosittua avantouintia voi harrastaa Santtiorannan laiturilla sekä Haimiossa vapaa saunalla ja Metsälehdon saunalla. Jäähallissa pääsee puolestaan luistelemaan yleisöluisteluvuorolla sunnuntaisin 9.4. asti. Aurinkoisella säällä voi seurata kevään edistymistä, lintujen kevätmuuttoa ja nauttia luonnosta vaikka Hiunjärven ja Pyhämaassa Pamprinniemen luontopoluilla sekä Kasarminlahden esteettömällä luontopolulla ja lintulavalla.

Monipuoliseen näyttelytarjontaan pääsee tutustumaan mm. Runonkulman Galleriassa, Galleria-Taidelainaamo Horisontissa, Tupsulassa, Kulttuurikeskus Crusellissa, ja Pakkahuoneen kahvion näyttelytilassa.

Automuseon aarteisiin pääsee tutustumaan päivittäin ja Raunistulan nukkekotikerho on pystyttänyt museoon hienon, koko perhettä viihdyttävän Minimaailma-näyttelyn.

Uudenkaupungin museo on aina oiva vierailukohde.
Wahlbergin museotalo esittelee entisajan porvariskodin loistokkuutta sekä merenkulun kulta-aikaa.

Huhtikuun tapahtumalistauksen
pääset tästä!

Tapahtumakalenterista löydät lisää tapahtumia ja tiedot kaikista näistä tapahtumista.