Pakkahuone

Viikon 28 menovinkit - tapahtumia Uudessakaupungissa

11.-17.7. menovinkit – näkemistä ja tekemistä moneen makuun.
Ihania ja mielenkiitoisia tapahtumia koko viikko pullollaan. Tutustu laajaan tapahtumatarjontaan, keräsimme viikon 28 tarjonnan yksiin kansiin etsintää helpottamaan.

Tiistaina ja torstaina voi lähteä Myllymuorin mukaan koko perheen Myllytonttu lähtee avaruuteen seikkailuretkelle. Tiistaina pääsee myös kokemaan vanhojen pihojen ja puutarhojen tunnelmaa Uudenkaupungin Vanhat talot ry:n järjestämällä Pihat- ja puutalot kierroksella.

Tie Uudenkaupungin rauhaan -opastettu kävelykierros keskiviikkona klo 14 on mielenkiintoinen pieni kävelykierros suurten asioiden tapahtumapaikoilla. Kierros on maksullinen, lähtö Pakkahuoneelta. Pakkahuoneen ohjelmallisella iltatorin lavalla esiintyy Sampsa Astala.

Pop Up Kahvila Kukonmäessä voi kahvitella torstaina idyllisessä puutalomiljöössä. Uudessa kirkossa voi kuunnella urkumusiikkia ja tutustua kirkkoon torstaina klo 12 urkuvartin merkeissä. Uudenkaupungin alueen kirkkoihin (Vanha Kirkko, Kalannin kirkko, Lokalahden kirkko ja Pyhämaan kirkot) pääsee tutustumaan keskiviikosta sunnuntaihin.

Vieraile rikospaikoilla dekkarikierroksella - Dekkarikävely Petäjämäen jäljillä on keskikesällä torstaisin klo 17.30. Rikoskomisario Petri Petäjämäki kollegoineen on selvittänyt rikoksia idyllisessä Uudessakaupungissa kahdeksan jännityskirjan verran. Tule mukaan noin puolentoista tunnin rikospaikkakävelylle, jossa Petäjämäen luonut kirjailija Rake Tähtinen esittelee niin kirjoissa esiintyneitä murhapaikkoja kuin muitakin kirjasarjan keskeisiä paikkoja. Kierros on maksullinen.

Toimintatorstain teemana on Minikuvaus Rauhanpuistossa klo 17-19. Tapahtuma tulee olemaan täynnä hulinaa ja vilinää, ohjelmaa järjestetään kaiken ikäisille. Illalla voi osallistua yhteislauluiltaan Pookin paratiisissa.

Perjantaista sunnuntaihin on tarjolla lukuisia tapahtumia mm. perjantaina Männäisten tori, lauantaina Tul toril -teematorilla on vuorossa Taitotori. Taitotorilla pääset osallistumaan karaokeen omalla suosikkikappaleella. Torilavalla esiintyvät myös lahjakas Aada Puukki sekä upea Duo Ida & Eero.
Torilla on mukana myös Korihait ja Bojan Sarcevic.Tule rohkeasti mukaan laulamaan ja pitämään hauskaa!
Kulttuurikeskus Crusellissa esiintyy lauantaina ukrainalainen kansantanssiyhtye Volyn klo 15. Esitykseen on vapaa pääsy. Sunnuntaina voi osallistua Grand Prix -keppiskisaan Pyhämaassa.

Santtioranta Camping tarjoaa viikoittain ohjelmaa niin lapsille kuin aikuisillekin. Santtiorantaan ovat tervetulleita campingalueella majoittujat kuin turistit sekä kaupunkilaisetkin.

Merellä voi nauttia vilvoittavasta merituulesta keskiviikosta sunnuntaihin päiväristeilyn merkeissä M/S Kertulla Isokarin majakkasaarelle ja perjantaisin sightseeing-risteilystä Uudenkaupungin lähisaaristossa klo 18-20.

Lentävän Lokin kesäteatteri -esityksiin pääsee tiistaina ja keskiviikkona, ohjelmistossa on Eeva Joenpellon romaanin mukaan dramatisoitu Neito kulkee vetten päällä ja Pyhämaan Suviteatterin näyttämöllä Veera Niemisen tekstiin pohjautuva Avioliittosimulaattori.

Monipuoliseen näyttelytarjontaan pääsee tutustumaan mm. Kulttuurikeskus Crusellissa, Runonkulman Galleriassa, Galleria-Taidelainaamo Horisontissa, Tupsulassa ja Pakkahuoneen kahviossa.

Suosikkikohteisiin lukeutuvat Taidetalo Pilvilinna, Wahlbergin museotalo, Merimiehenkotimuseo ja Luotsimuseo, Automuseo, Bonk-museo sekä Uudenkaupungin Merikeskus tarjoavat monipuolista ja vaihtelevaa nähtävää jokaiseen makuun.

Liikunnan ystäville on tarjolla monipuolista tekemistä. Tarjolla on mm. nurmikko zumbaa, matalan kynnyksen maastopyöräilyä, puisto- ja beachjoogaa. Aurinkoisella säällä voi seurata lintuja ja nauttia luonnosta vaikka Hiunjärven luontopolulla. Kasarmilahden esteettömällä luontolavalla pääsee veden tuntumaan seuraamaan luonnon ihmeitä. Lisäksi kaupungin lukuisat frisbeegolfradat tarjoavat monipuolista ulkoliikuntaa koko perheelle. Käätyjärven kuntokävely haastaa ulkoilemaan ja nauttimaan kesästä.

Suosikkireitti, Velhoveden rengastie, vie keskelle kauneinta saaristoa ja merimaisemia, ilman että huolehdit veneestä tai lautta-aikatauluista. Merellisestä luonnosta pääsee nauttimaan myös Pamprinniemen luontopolulla Pyhämaassa.

Kannattaa hyödyntää myös erilaiset netti- ja mobiilisovellukset, joilla kaupunkiin ja sen historiaan voi tutustua omatoimisesti. Näitä ovat mm. UkiAr-mobiilisovellus, Kulttuuripolku-esite, Piiloleikki-patsaat sekä Uudenkaupungin museon erilaiset mobiilioppaat ja verkkonäyttelyt.

Tutustu näihin ja koko viikon ohjelmatarjontaan TÄSTÄ LINKISTÄ!

Tapahtumakalenterista löydät lisää tapahtumia ja tiedot kaikista näistä tapahtumista.