lintulava

Kasarminlahden esteetön luontopolku ja lintulava

Esteetön luontolava ja -polku tarjoavat mahdollisuuden päästä turvallisessa ympäristössä metsään ja veden tuntumaan seuraamaan luontoa. Kasarminlahden alue on linnustoltaan rikas ja toimii myös muuttolintujen levähdyspaikkana. Kasarminlahti sijaitsee vain vajaan kahden kilometrin päässä kaupungin torilta. Esteetön luontolava ja -polku tarjoavat hienot näkymät Kasarminlahdelle ja rantaniityille. Palvelut esteettömällä osuudella: luontolava, luontopolku, esteetön kompostikäymälä ja levähdyspenkkejä. Esteettömän osuuden lisäksi lintulavalta voi jatkaa halutessaan vaativampaa (ei esteetön) reittiä Kasarminlahden laavulle tai Vionpuhdin nuotiopaikalle. Reitti on mäkinen ja kulkee osin kallion päällä.

Kasarminlahdentie 8, Uusikaupunki.

Esteettömän reitin lähtöpiste, jossa isompi pysäköintialue.